Sidor

tisdag 2 oktober 2012

Dagens secondhandfynd


Jag älskar och hatar second hand! Älskar principen att återanvända. Miljövänligt, billigt, personligt och ofta med avkastning till välgörande ändamål. Hatar för att det är stökigt, för att jag aldrig har tid att gå runt och leta och för att jag är dålig på att kolla att grejorna jag köper verkligen är hela och fräscha. Nu i  helgen hittade jag  Paradiset Secondhand  som ligger precis vid gården där barnen går på 4H. Det är en sådan butik som säljer på kommission - egentligen den perfekta kompromissen mellan pris och bekvämlighet! Lite dyrare än på loppis, men allt är garanterat rent och helt och sorterat så man lätt kan hitta! Att man kan fynda medans ungarna är sysselsatta med annat gör ju inte saken sämre. Överskottet av kläder skänker de till Stadsmissionen dessutom. I helgen fyndade jag denna kanonfräscha höst/vårjacka i skinn för 240 spänn - som hittat!

1 kommentar: