Sidor

torsdag 15 mars 2012

Dyr ekomat?

Alltså, idag blev jag mer irriterad än vardagsglad när jag läste massa på nätet om hur dyr ekomaten var. Tänkte skriva ett långt blogginlägg, men insåg att CAMINO redan har gjort det åt mig, så jag säger bara "hear hear".... Kan även konstatera att GP, som satt igång snacket, hävdar att ekomatkassen är 40% dyrare än den "vanliga" men glömmer att påpeka att det är en lågpriskasse de jämför med (enligt Naturskyddsföreningen). Nåja, jag betalar hur som helst gärna det maten kostar - egentligen. Att jag och min familj sedan slipper en del miljögifter och möjligen får lite mer näring på köpet (och lite godare grönsaker) tar jag som en bonus!

1 kommentar:

  1. Man kan ju inte heller räkna bara vad kassen kostar, att äta ekologiskt handlar om att äta annorlunda lika mycket! Att äta mer rotsaker och grönt i säsong, att äta mindre kött osv Vårt "ica-konto" steg från 4000 till ca 4600 i månaden (för 2 vuxna + 2 barn) när vi gick över till att handla "nästan allt " ekologiskt, vi blev samtidigt mycket bättre på att inte slänga mat (om osten kostar 100:- kilot gör man av med sista skalken också) så totalt sett blev det ju en klimatvinst som bonuseffekt :D Och vi hade aldrig kommit dit om inte du puschat och lärt oss! TACK!

    SvaraRadera