Sidor

tisdag 4 mars 2014

Is it a bird....


...a plane? Raklödder eller fogmassa? Neeej - det är en VEGANSEMLA!

I dag var det ju semmeldagen - mitt i Veganutmaningen! Jag gillar ju att baka och hade tänkt utmana mig själv genom att baka vegansemlor och ta med till jobbet. Men då magsjuka drabbade familjen i helgen kände jag inte att det var läge... Drog istället ut på stan på lunchen och hoppades kunna skaka ihop ingredienser till ägg- och mjölkfria semlor (med halv förhoppning sådär ska jag säga). Snacka om glädjeskutt när jag gled in på Goodstore och de till och med hade färdiga, i fin förpackning och allt!  Fullt ätbara var de kan jag meddela - bullen och mandelmassan var toppen. Själv har jag inte riktigt vant mig vid fuskgrädde men det var ändå rätt ok. Jag fick dock flera kreativa förslag från arbetskamrater på att det såg ut som allt ifrån raklödder till fogmassa (men de åt ändå utan att klaga kan jag tillägga).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar