Sidor

lördag 15 mars 2014

Bättre och sämre dagar...

Världens godaste vego-sallad på Hängmatta

Snart halvvägs genom #veganutmaningen och jag har insett att det finns bättre och sämre dagar, helt enkelt. Bättre dagar = lunch på Hängmatta eller Hermans (Tack, gode Gud att jag jobbar på Söder). Sämre dagar = bara pommes med ketchup till middag. Det har hänt vid två tillfällen på mer eller mindre spontana AW:s. Det ena inkluderade en regelrätt avhyvling från servitrisen på Caledonian i Spånga eftersom jag inte ville välja något från menyn. Och hon tog 50 spänn för en "Pommes med Bearnaissås" trots att jag bara kunde äta ketchup. Ingen dricks till henne, vill jag lova...

I kväll är jag solo hemma och tänkte fira med att äta ekologisk mjölkfri mörk choklad och dricka (eko)rödvin till middag. Lite osäker på om jag ska känna mig som en miljö- och djurskyddshjälte eller bara lite allmänt dekadent sådär...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar