Sidor

fredag 22 november 2013

Nystart för mig och bloggen!

Kära läsare!

Det var ganska länge sedan jag skrev här av olika anledningar. Främst kanske för att jag tappade inspirationen lite och inte riktigt hann blogga eller kände behov av det under min föräldraledighet. Tanken med VardagsGlad var dessutom att ha fler skribenter men hittills har det inte riktigt blivit så. Kanske en gång i en tid när barnen är större och jag har mer energi att driva ett större blogprojekt? Jag brinner fortfarande för idén!

Ska bloggen läggas ned nu alltså? Nej, den byter bara namn och lite karaktär och kör förhoppningsvis igång med en rivstart som får asfalten att ryka (nåja, jag siktar på nån gång i veckan i alla fall). På senare tid har jag nämligen känt ett stort behov av att skriva av mig lite igen men kanske mer fokuserat på hållbarhet än på 100%glädje. Förhoppningsvis lite på båda - men lämna lite mer utrymme för att även hacka lite lagom sarkastiskt på sådant jag inte är så nöjd med här i världen. För i grunden tror jag helhjärtat på en win-win för ökad livskvalité och mindre miljöpåverkan, men som det ser ut i världen idag har vi en hel del att göra...

Jag ska dock göra mitt bästa för att skapa lösningar och sprida glädje även fortsättningsvis och ni som inte vill läsa om klimatångest och hopplösa politiker kan bara hoppa över de inläggen! Kom igen - nu räddar vi världen och ser till att bli lite helare och gladare som människor på köpet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar