Sidor

tisdag 3 april 2012

Och så var man ledig då...

Känns lite konstigt, men nu har jag inte tänkt jobba mer innan beräknad bebisankomst, trots att det är en månad kvar. Jag tror att man verkligen ska unna sig att koppla av, hinna fixa färdigt det man vill fixa färdigt  och känna sig trygg i att man inte behöver kasta sig iväg från ett jobbmöte direkt från bb. Jag känner alldeles för många som tänkt jobba till två veckor innan bf och som har fött 2,5 veckor innan - vilket lämnat allt i kaos både mentalt och praktiskt.

Enligt min plan ska jag nu ägna mig åt att: yoga, simma, vila, småfixa hemma, stöka undan lite pappersarbete som ligger i högar sedan evigheter, göra avslappningsmeditation inför förlossningen och kanske hinna måla lite också. Det började sådär med sjukt barn hemma och inget gjort, men det finns fortfarande hopp... Hängmattan - here I come!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar